Rate this post

 املت یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه هست که به سرعت آماده می‌شود که با استفاده از ادویه ملت سپنتا میتوانید طعم این غذای ساده را بسیار متفاوت از گذشته تجربه کنید.

این ادویه عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و طعم بسیار متفاوتی به املت می دهد همچنین این ادویه  ترکیب فوق العاده‌ای از چند ادویه می باشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای بدن دارد که به خاطر طعم بسیار خوبی که دارد در بسیاری از غذاهای دیگر از قبیل خاگینه ، نیمرو و … نیز قابل استفاده می باشد.

املتی یک غذای بین المللی می باشد چون در بیشتر کشورها مصرف میشود املت را با ترکیبی از تخم مرغ هم زده، گوجه فرنگی، سوسیس، سبزیجات و … درست می‌کنند این ترکیب برای بیشتر کشورها به همین صورت می باشد.

املت با آنکه بسیار ساده است ولی باید ادویه عالی با عطر و طعم خوبی در آن استفاده شود تا خوش طعم گردد. کسانی که از بوی تخم مرغ اذیت می شوند می توانند با ادویه املت بوی تخم مرغ را گرفته و راحت‌تر از آن استفاده کنند

ترکیبات ادویه املت:  نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سبزیجات معطر از قبیل پودر آویشن، پودر پیاز، پاپریکا

 این ترکیبات خواص بسیار زیادی دارند که هر یک از این ادویه ها به تنهایی عطر بسیار عالی دارند در کنار هم یک ترکیب فوق العاده ای را به وجود می‌آورد در اینجا به بیان خواص در مورد این ادویه ها می پردازیم

پاپریکا:  این ادویه طعم دهند بسیار خوبی برای غذا محسوب می شود سرشار از مواد معدنی بی نظیر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی مفید است و همچنین به خاطر سرشار بودن از ویتامین C، شدت و طول دوره سرماخوردگی را کاهش می‌دهد این ادویه خواص ضدعفونی کنندگی نیز دارد. مواد موجود در پاپریکا موجب تحریک سیستم ایمنی شده و به آن در حمله به عوامل عفونی کمک می کند. 

فلفل سیاه:  این ادویه دارای طبع گرم بودن و خواص بسیار زیاد دارد فلفل سیاه یک منبع آلی از منیزیم ویتامین K، آهن و فیبر است همچنین حاوی روغن ضروی به نام پیپرین بوده که در هنگام آروماتراپی برای کاهش درد عضلات، مسایل گوارشی و حتی آرتریت التهابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه دارای خواص ضد باکتری، آنتی‌اکسیدانی، تقویت کنندگی سیستم ایمنی و کاهش تب است 

طرز تهیه ملت:  ابتدا در  تابه  گوجه فرنگی یا پارچ یا هر ترکیب دیگری که دوست دارید را بریزیم تا سرخ شود سپس ادویه املت را به مقدار دلخواه اضافه کنید و تفت دهید سپس تخم مرغ هایی که قبلاً داخل ظرفی شکسته و هم ضعیف را روی مواد ریخته و مخلوط کنید و صبر کنید تا دیگر مواد خامی در تابه باقی نماند سپس میل بفرمایید (البته اگر دوست داشته باشید می توانید پیاز را هم در املت داشته باشید که باید قبل از تف دادن گوجه ابتدا پیاز را نگینی خورد  کرده و تفت دهید سپس گوجه ها را اضافه کرده و سرخ کنید)

 روش نگهداری این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی‌کند بریزید و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

 با رعایت تمام نکات بالا این ادویه  تا دو سال قابل استفاده می باشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش می یابد و عطر و طعم خود را از دست می‌دهد.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم