ادویه جوجه کباب

Rate this post

 

ادویه جوجه

انواع کباب از غذاهای سنتی بسیار پرطرفدار و خوشمزه  در تمام نقاط ایران است هر چند که ممکن است در شهرهای مختلف با طعم و مزه های گوناگون پخته شوند. یکی از کباب هایی که به دلیل سادگی طبخ و همین طور مقرون به صرفه بودن، تقریباً در اکثر مهمانی ها و پیک نیک ها و دور همی ها آماده و سرو می شود، جوجه کباب است .

شاید ظاهرا درست کردن جوجه کباب ساده به نظر برسد، پیاز و آبلیمو و نمک و زعفران را به تکه های جوجه اضافه کرده و روی آتش کباب می کنیم اما نکاتی دارد که رعایت کردن آن جوجه کباب های خانگی را بسیار لذیذ می کند از جمله استفاده از ادویه مخصوص جوجه کباب که گوشت را بسیار خوشمزه و ترد می کند.

همچنین شما میتوانید با استفاده از ادویه جوجه کباب برای گریل کردن و کباب نمودن گوشت هر پرنده ای استفاده کنید.

ادویه یک جز جدانشدنی در آشپزی می باشد و شما میتوانید با استفاده از ادویه جوجه کباب  سپنتا این غذای مفید و خوشمزه را در منزل بصورت حرفه ای و بسیار خوش طعم تر از قبل تجربه کنید.

ادویه جوجه کباب سپنتا ترکیب فوق العاده ای از چند ادویه میباشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

ترکیبات ادویه جوجه:

فلفل سیاه،زردچوبه،پاپریکا،فلفل قرمز،پودر سیر،پودر پیاز،زنجبیل،پول بیبر ،سبزیجات معطر

این ترکیبات هرکدام به تنهایی عطر و طعم بسیار عالی دارند و درکنارهم نیز یک ترکیب فوق العاده ای را بوجود می آورند که در اینجا به بیان خواص دو مورد از آنها می پردازیم:

زردچوبه: زردچوبه گیاهی است که در آسیا و آمریکای مرکزی کاشت می شود،پودر زردچوبه که ما در خانه بعنوان ادویه استفاده میکنیم در واقع پودری است که از آسیاب کردن ریشه های این گیاه بدست می آید،زردچوبه خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که در اینجا به بیان چند مورد از مهمترین آنها می پردازیم:درمان التهاب مزمن،افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن،کاهش خطر بیماریهای ذهنی،بهبود عملکرد مغز،کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی،کمک به جلوگیری از سرطان و حتی درمان آن،پیشگیری و درمان آلزایمر،تاثیر موثر در درمان التهاب مفصل،درمان افسردگی،جلوگیری از پیری و بیماریهای مربوط به آن و غیره

پاپریکا: این ادویه که طعم دهنده بسیار خوبی برای غذا محسوب می شود سرشار از مواد معدنی بی نظیر،آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف می باشد که برای جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان و بیماریهای قلبی مفید است و همچنین بخاطر سرشار بودن از ویتامین C شدت و طول دوره سرماخوردگی را کاهش می دهد. این ادویه خواص ضدعفونی کنندگی نیز دارد.کپساسین موجود در پاپریکا موجب تحریک سیستم ایمنی شده و به آن در حمله به عوامل عفونی کمک میکند.

روش نگهداری ادویه جوجه :

این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی کند بریزید و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.با رعایت تمامی این نکات این ادویه تا دو سال قابل استفاده می باشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش یافته و عطر و طعم خود را از دست می دهد.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم