ادویه لیمو فلفلی

3.2/5 - (16 امتیاز)
ادویه لیمو فلفلی

ادویه لیمو فلفلی در اصل ترکیبی از لیموعمانی و فلفل سیاه می باشد.لیمو عمانی در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی و دمنوش‌های گیاهی کاربرد دارد و از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می‌شود. فلفل سیاه نیز با تندی منحصر به فردی که دارد طعم خوبی به غذا می دهد ،ترکیب این دو ادویه با هم  طعم غذاهایی مانند آبگوشت ، قیمه ، قورمه سبزی  و…را متفاوت می کند.

با ترکیب ادویه‌هایی با طبع گرم و سرد مانند لیمو و فلفل در این ادویه، طبع غذا متعادل می‌شود و علاوه بر خواص ارزشمندی مانند هضم غذا، بهبود عملکرد سیستم گوارش، افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن ، به خوش‌طعم‌تر شدن وعده ‌غذایی  بسیار کمک می‌کند.

همچنین جهت طعم دار کردن انواع غذاهای سرخ شده، سوپ ها و آش های محلی ، سبزیجات آب پز  و هر غذایی که به طعم ترش لیمو عمانی و طعم فلفل سیاه نیاز دارد مناسب می باشد.

ادویه لیمو فلفلی  ترکیب فوق العاده ای از چند ادویه میباشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین عطر و طعم ویژه ای به غذای  شما می دهد.

ترکیبات لیمو فلفلی:

پودر لیمو عمانی،فلفل سیاه ،نمک

این ترکیبات هرکدام به تنهایی عطر و طعم بسیار عالی دارند و درکنارهم نیز یک ترکیب فوق العاده ای را بوجود می آورند که در اینجا به بیان خواص دو مورد از آنها می پردازیم:

لیمو عمانی: از نظر طب سنتی طبع لیمو عمانی سرد و خشک است و خواص بسیار زیادی برای بدن داردکه در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:از جوشش و غلیان صفرا و خون جلوگیری می کند و برای معده و کبد گرم مفید است.لیموعمانی ضد نفخ است و به هضم غذا و جذب بهتر مواد مغذی در بدن کمک می کند.سرماخوردگی را بهبود می بخشد و التیام دهنده سرفه است.اضافه کردن لیمو عمانی به غذاها به افزایش جذب آهن توسط سلولهای بدن کمک میکند.مصرف لیمو عمانی از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.

فلفل سیاه: این ادویه پر مصرف دارای طبع گرمی بوده و خواص بسیار زیادی دارد.                 

فلفل سیاه یک منبع عالی از منیزیم،ویتامین k ،آهن و فیبر است،همچنین حاوی روغن ضروری به نام پیپرین بوده که در هنگام آروماتراپی برای کاهش درد عضلات،مسائل گوارشی و حتی آرتریت التهابی مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه دارای خواص ضد باکتری،آنتی اکسیدانی،تقویت کنندگی سیستم ایمنی و کاهش تب می باشد.

روش نگهداری ادویه لیمو فلفلی:

این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی کند بریزید و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.با رعایت تمامی این نکات این ادویه تا دو سال قابل استفاده می باشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش یافته و عطر و طعم خود را از دست می دهد.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم