Rate this post

ادویه پلویی

انواع پلو از جمله لوبیا پلو، باقلی پلو، عدس پلو و  … جزو غذاهای خوشمزه ایرانی هستند که اگر در تهیه آن ها از ادویه پلویی سپنتا استفاده شود می تواند طعم شگفت انگیزی به غذا ببخشد و علاوه بر آن طبع سرد برنج را با طعم گرمی که دارد متعادل کند.

این ادویه عطر و بوی فوق العاده ای دارد و طعم بسیار خوشمزه و متفاوتی به غذا می دهد. ادویه پلویی ترکیبی فوق العاده از چند ادویه می باشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای بدن دارد.

ترکیبات ادویه پلویی: گل محمدی، هل سبز، زنجبیل، دارچین، میخک، زیره سیاه، زردچوبه، فلفل سیاه

این ترکیبات خواص بسیار زیادی دارند که هر یک از این ادویه ها به تنهای عطر و طعم بسیار عالی دارند و در کنار هم یک ترکیب فوق العاده ای را به وجود می آورند که در اینجا به بیان خواص چند مورد از این ادویه ها می پردازیم:

گل محمدی : گل محمدی یا گل سرخ دارای طعم و عصر فوق العاده ای است که در انواع غذاها، دسرها و حتی داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این گل می توان برای درمان دردهای روماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و سردرد استفاده نمود. اگر می خواهید پلوی خوشمزه و خوش عطری داشته باشید حتما از گل محمدی استفاده کنید. ترکیب گل محمدی با سایر اجزای ادویه ی مخصوص پلو، عطر فوق العاده ای ایجاد می کند.

هل سبز : هل سبز با عطر بسیار خوبی که دارد می تواند در پخت پلو معجزه کند. همانطور که می دانید هل سبز دارای مصارف مختلفی از جمله معطر نمودن پلو، تهیه مربا، چای دمنوش و … می باشد. این ادویه معطر اعجاز انگیز علاوه بر خوش طعم نمودن غذاها به سلامت پوست و مو، افسردگی، سلامت قبل ، بهبود و سلامت گوارش، پیشگیری از سرطان، درمان دیابت و پایین آمدن فشار خون نیز کمک می کند.

زنجبیل : زنجبیل یکی از ادویه‌های معطر است که خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد میکروب و ضد سرطان دارد و در درمان مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این ادویه در اکثر غذاها به خصوص پلو‌ها عطر و طعم خاصی به آنها می بخشد.

میخک: یکی از قدیمی ترین و شگفت انگیزترین ادویه ها، چوب گل میخک می باشد که ترکیب آن با سایر ادویه ها عطر و طعم فوق العاده ای به پلوها خواهد بخشید. میخک دارای خواص بسیاری مانند درمان سردرد، دیابت، محافظت از کبد و دستگاه گوارش ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود غذا می باشد.

دستور پخت لوبیا پلو به همراه ادویه پلویی سپنتا:

لوبیا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. لوبیا پلو را به سلیقه ی خود می توانید به همراه گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه کنید.

برای تهیه لوبیا پلوی خوشمزه ابتدا لوبیا سبزها را پاک کرده و می شوییم و در آبکش ریخته تا آب اضافی آن ها خارج شود سپس خرد کرده و داخل تابه تفت می دهیم تا نرم شود و کنار می گذاریم سپس پیاز و سیر نگینی را خورد می کنیم، سپس پیازها را داخل تابه ریخته و تفت می دهیم تا سبک شوند و سیر را می افزاییم و تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ دهد سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت می دهیم، در مرحله بعد گوجه فرنگی  خرد شده یا رب گوجه فرنگی را به مقدار دلخواه اضافه کرده و تفت می دهیم و مواد را کاملا مخلوط کرده و تفت می دهیم ( به مواد فوق می توان هویج خورد کرده و تفت داده شده را نیز اضافه کرد چون طعم بسیار خوبی به لوبیا پلو می دهد)

در مرحله آخر ادویه پلویی سپنتا را به مواد فوق اضافه کرده و کامل مخلوط می کنیم و از روی حرارت بر می داریم، در این مرحله مواد لوبیا پلو اضافه کردن به پلو و دم گذاشتن پلو می باشند. به این طریق شما می توانید با ادویه پلویی سپنتا یک لوبیا پلو بسیار لذیذ و خوشمزه داشته باشد.

نکاتی برای نگهداری از ادویه پلویی سپنتا:

این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی کند بریزید و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری نمایید.

در صورت رعایت تمام نکات بالا این ادویه تا ۲ سال قابل استفاده می باشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش یافته و عطر و طعم خود را از دست می دهد.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم