فرآیند تولید ادویه‌‎جات سپنتا

Rate this post

بیشتر اویه جات مصرفی در کشور ما وارداتی هستند. ادویه ها به شکا های مختلفی وارد کارخانه می شوند به طور مثال زردچوبه به شکل قطعات استوانه ای به نام قلم، دارچین به صورت چوب،  سماق به صورت فلفل سیاه به صورت دانه خشکل و فلفل قرمز به صورت سیره خشک هستند ادویه ها به علت رطوبت پایین و دارا بودن ترکیبان ضد میکروبی به صورت طبیعی مقاونت زیادی نسبت به فساد  میکروبی دارند، بنابرانی دارای دوره ماندگاری طولانی هستند. برای نگه داری ادویه ها از انبارهای خشک و خنک و مجهز به هواکش استفاده می شود.

در فرآیند تولید ادویه جات سپنتا مواد اولیه به محض ورود به کارخانه از نظر ظاهری، شیمیایی و میکروبی توسط کارشناس کنترل کیفیت بررسی شده و مورد آزمون قرار می گیرد و پس از تایید کارشناس وارد خط تولید می شود.

مواد اولیه پس از ورود به خط تولید وارد مرحله بوجاری و جداسازی می شود و هر گونه ماده خارجی و ناپذیرفتنی از آن ها جدا می شود که این کار از طریق جداسازی با دست و جداسازی با الک انجام می شود.

همچنین در این مرحله ممکن است ادوبه ها از لحاظ زیری و درشتی، زنگ و شکل و سایر خصوصیات جداسازی و درجه بندی می شوند. پس از بوجاری ادویه ها وارد مرحله آسیاب می شوند و توسط آسیاب ها به پودرهای بسیار ریز و نرم آسیاب می شوند و سپس الک می شوند. در پایان این مرحله نیز ادویه ها توسط کارشناس نمونه برداری و آزمون می شوند.

حال داویه ها بسته به نوع اودیه تولیدی به نسبت های مشخص با هم مخلوط شده و بسته بندی می شوند. پس از بسته بندی نیز نمونه برداری انجام شده و آزمون های مورد نیاز صورت می گیرد و پس از تایید نهایی کارشناس محصول وارد انبار می شود.

نمودار فرآیند تولید ادویه جات سپنتا:

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم