Rate this post

 

ادویه فلافل

فلافل یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت لبنانی دارد و در ایران فلافل آبادان یا فلافل بندری معروف است و علت معروف بودن فلافل آبادان به خاطر نوع ادویه ای است که در تهیه این غذا استفاده می شود. همان طور که می دانید ادویه فلافل در طعم دارشدن و خوشمزه شدن این غذا بسیار موثر است.

به هر حال فلافل و ادویه ی آن در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که برخی فست فودها فقط فلافل سرو می کنند. به همین جهت رقابت تنگاتنگی بین فست فودهای فلافل وجود دارد. پس باید به فکر یک مزه عالی و ماندگار بود تا مشتری دوباره به فلافل فروشی برگردد و به مشتری وفادار تبدیل شود.

با استفاده از ادویه فلافل سپنتا این غذای خوشمزه را در مغازه ی خود و حتی در منزل بصورت حرفه ای تهیه کنید.

ادویه فلافل سپنتا ترکیب فوق العاده ای از چند ادویه میباشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین عطر و طعم خاص و ویژه ای را به فلافل شما می دهد.

مواد لازم:

نخود:۳۰۰ گرم

پیاز:۲ عدد متوسط

سیر:۳حبه

نان ساندویچی: ۱ عدد

روغن برای سرخ کردن: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

ادویه فلافل سپنتا:۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه:

اولین مرحله خیساندن نخودها می باشد که هر چقدر این زمان بیشتر باشد ، در پایان پخت فلافل بهتری خواهید داشت. حداقل زمانی که برای خیساندن نخودها باید اختصاص دهید ۶ ساعت می باشد. خیساندن نخودها علاوه بر اینکه باعث می شود نخودها نرم شوند، کمک می کند که نفخ شان نیز برطرف شود. آماده کردن مایه فلافل خیلی راحت است فقط کافیست پس از اینکه نخود به خوبی خیسانده شد آنرا به همراه دیگر مواد میکس کنیم.

برای این منظور نخود خیسانده شده را به همراه سیر ، پیاز و نان ساندویچی که با آب خیس شده و آب اضافی آن گرفته شده داخل چرخ گوشت بریزید تا چرخ شوند سپس ادویه فلافل و نمک را اضافه کرده و سپس مواد را با دست خوب ورز دهید و مخلوط کنید.

سپس به مقدار لازم روغن را داخل ماهیتابه ریخته و فلافل ها را سرخ کنید.

نکته: در صورت تمایل می توانید جعفری خرد شده نیز همراه بقیه مواد به مایه فلافل اضافه کنید.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم